لزوم پیاده سازی FTTH

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

لزوم پیاده سازی FTTH

رسالت مجموعه هوپیران کمک به ایجاد اقتصاد پویا و تعامل در رشد سطوح علمی در کلیه سیستم های مرتبط به فعالیت این گروه میباشد. این مقاله بر اساس رسالت مجموعه در جهت رضایت بهره برداران پروژه ها تدوین و منتشر شده است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منابع غیر مجاز میباشد. 

اکثر پلتفرم‌های خانواده نسل بعدی دسترسی «NGA» در اروپا بر مبنای معماری FTTC بوده‌اند. بااین‌حال، اکثر اپراتورها به این نتیجه رسیدند که مس در آینده باید حذف شود زیرا سرعت downlink (از مرکز به طرف مشترک) VDSL2 (مبتنی بر مس) احتمالاً کم‌تر از 50 مگابیت بر ثانیه است و معماری همچنان به ارائه سرویس‌های نامتقارن ادامه خواهد داد. هم‌چنین زمانی که زیرحلقه زیاد طول بکشد، یک راه‌حل مبتنی بر VDSL2 بهینه نخواهد بود زیرا تنها در چند صد متر اول مس، افزایش قابل توجهی در پهنای باند ایجاد می‌کند. معماری‌های FTTH، یک معماری بلندمدت و سازگار با آینده را فراهم می‌کنند که مس به‌طورکلی از گلوگاه زیرحلقه حذف خواهد شد. گروه سهامی پهن باند «BSG» نشان دادند که متوسط هزینه‌ها برای هر مشتری متصل به زیرساخت FTTH تقریباً سه برابر هزینه‌های زیرساخت FTTC است؛ اما بازارهای جاویژه‌ای «niche markets» وجود دارند که کسب و کار FTTH در آن‌ها مطلوب‌تر است.

لزوم پیاده سازی FTTH

تعدادی از اپراتورهای اروپایی (از جمله شرکت مخابرات انگلستان «BT») به منظور بررسی عملی بودن عملیات و راه‌اندازی FTTH، شبکه‌های آزمایشی FTTH مبتنی بر فناوری GPON را در مناطق تازه توسعه‌یافته راه‌اندازی کردند. برای این اپراتورها، اگر شبکه آزمایشی موفقیت‌آمیز باشد، احتمال دارد که GPON استاندارد غیر رسمی «defacto» FTTH برای راه‌اندازی در سایر نقاط کشور باشد. ازآنجایی‌که واگشایی GPON می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، استفاده از این معماری ممکن است تأثیر چشم‌گیری بر روی چشم‌انداز رقابت زیرساخت و به‌طورکلی دسترسی نسل بعدی «NGA» داشته باشد.

خواندن 1323 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: GPON در کشورهای مختلف »

آموزش تخصصی فیبرنوری و جی پان

پکیج آموزش حرفه ایی و تخصصی فیبرنوری ، سیستم های هوشمند و یکپارچه سازی با تمرکز بر کاربری، اولین و تنها پکیج آموزشی یکپارچه سازی در ایران

پکیج آموزش فیبرنوری حاصل بیست سال فعالیت گروه هوپیران در پروژه های ملی و فراملی است. این پکیج طبق استانداردها و اصول هوپر کانادا تدوین شده است. در انتهای دوره مدرک قابل استعلام در سایت هوپرکانادا به شرکت کنندگان ارائه می گردد. 
جریان مداوم آموزش
مزیت این پکیج آپدیت و توسعه موضوعات و محصولات جدید مرتبط به دوره میباشد . همچنین در به روزرسانی های جدید، آموزش های تخصصی سایر سیستم های جریان ضعیف و هوشمند به این دوره الحاق می گردد. این پکیج کاملترین دوره آموزش سیستم های جریان ضعیف و هوشمند و همبندی مابین آنها خواهد بود. پس این دوره برای آغاز طوفانی بی نظیر است.