بهترین دوره آموزش فیبر نوری و FTTH و آموزش تخصصی XGS-PON و IPTV در ایران مطلب ویژه

این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

 

بهترین دوره آموزش فیبر نوری و FTTH و آموزش تخصصی XGS-PON در ایران

 

این مقاله سعی بر تحلیل نیازهای متخصصان در گرایش های مختلف به فراگیری کامل مباحث فیبرنوری ، FTTX، XPON برای توسعه و تسلط بر نیازهای حال و آینده در زیر ساخت های گوناگون صنعت دارد و به بررسی دوره تخصصی آموزش فیبرنوری و FTTX هوپیران با تمرکز بر اشتغال محوری بین المللی میپردازد.

چه الزامی به فراگیری فیبرنوری و تکنولوژی های مرتبط به آن از جمله FTTX وجود دارد
سالیان متمادی بشر به دنبال دستیابی به سرعت بالا برای تمام مقاصد خود میباشد. تبلور این سرعت در نور نمایان می گردد. سرعت نور که امروزه شاخص فواصل ستاره شناسی در جهان هستی میباشد تنها مقیاس قابل درک از سرعت بسیار بالا است. امروز دستیابی به فراصوت در هواپیماهای جنگنده و موشک های پیشرفته دست یافتنی شده است و بشر برای دسترسی به این سرعت تلاش می کند اما برخلاف نور که با سرعت ۳۰۰ هزار کیلومتر‌‌بر‌‌ثانیه حرکت می‌کند، امواج صوتی کمی تنبل هستند و تنها با سرعت ۰/۳ کیلومتر‌بر‌ثانیه حرکت می‌کنند لذا دسترسی اکثر زیرساخت های حرکتی به سرعت نور در خیال عصر حاضر هم نمی گنجد ولی این سرعت در فناوری اطلاعات دست یافتنی و به وفور در دسترس قرار گرفته است و رشد تکنولوژی ها و سامانه های جدید و پهنای باند بالا برای کاربران و در نهایت رشد تمام موارد ارتباطات و فناوری اطلاعات را مرهون سرعت نور در کره زمین هستیم. متخصصان گرایش های مختلف بر این باورند که نقصان سرعت در سایر گروه ها مانند حمل و نقل ، بهداشت ، درمان ، آموزش و... را میتوان با این سرعت توسط زیرساخت فناوری اطلاعات مرتفع ساخت .

 

 

چه کسانی بیشتر به فراگیری فیبرنوری و FTTH احتیاج خواهند داشت


این که تمام افراد حداقل در طول زندگی روزمره بارها با کانکتورهای فیبرنوری در ارتباط خواهند بود امری متداول در آینده نزدیک است. ولیکن تکنولوژی های فیبرنوری خود باعث ایجاد بازار کار مناسب برای افراد با مهارت بالا شده است و این امر در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته مورد نیاز میباشد. امروزه پیاده سازی زیرساخت های اکتیو و پسیو فیبرنوری برای اماکن کوچک حتی منازل مسکونی استانداردسازی شده است. این زیرساخت برای اماکن بزرگ شهری ، پالایشگاه و پتروشیمی، کاخانجات، مترو و صنایع ریلی ، هوانوردی ، دریانوردی و صدها کاربردی دیگر الزامی است. همچنین سخت افزارهای رابط روزانه در حال توسعه هستند و امروزه شاهد پهنای باند ده ها برابری نسبت به چندین سال قبل هستیم. پس کارشناسان مسلط به این فناوری می توانند با درامدهای بالا به عنوان مشاور، طراح، مجری و یا برنامه نویس در بخش های مختلف این زیرساخت ها مشغول به کار شوند. همچنین امروزه پیاده سازی سیستم های کوچک مانند نظارت تصویری CCTV، کنترل ترددACS ، صوت و پیج PA ، اعلام حریق FAS ، رادارها RADAR، حفاظت پیرامونیPIDS ، سیستم هوشمند ساختمانBMS ، دیجیتال ساینیج ها digital signage و IPTV... همه بر روی زیرساخت های شبکه تحت فیبرنوری اداره میشوند.
قطعات و ابزارآلات و ماشین آلات کارخانجات و دستگاه ها در صنایع پزشکی و آزمایشگاهی مجهز به فیبرنوری هستند و گاها خرابی یک کانکتور برای اشخاص بی تجربه بار هزینه بسیار بالا و توقف طولانی دستگاه ها را خواهد داشت.


افرادی که قصد مهاجرت و کار در کشورهای مختلف را دارند یکی از بهترین گرایش های مورد نیاز فیبرنوری میباشد ، چرا که در سرتاسر دنیا از کانادا تا اروپا و امریکا و استرالیا و چین و.... در حال توسعه این زیرساخت ها هستند و کارشناسان ماهر را با درآمدهای بالا استخدام می نمایند.

با توضیحات بالا به این نتیجه میتوان رسید که متخصصان رشته های فناوری اطلاعات ، سخت افزار ، IT و شبکه ، مخابرات، الکترونیک ، الکترومکانیک ، برق ، روباتیک ، مکاترونیک ، هوافضا ، ریلی ، کنترل ابزار دقیق الزام یادگیری این زیرساخت ها را خواهند داشت و سایر رشته ها به عنوان میان رشته میتوانند این موارد را آموزش ببینند.


این تخصص نیاز به چه پیش نیازها و مدارک تحصیلی دارد


عموما این گرایش در قالب رشته های شبکه، مخابرات و الکترونیک است ولیکن در اصل نیاز به هیچ پیش نیاز و مدارک خاصی ندارد و هر شخصی با فراگیری اصول و تجربه میتواند به راحتی در پروژه های بزرگ فعال شود. همچنین پیش نیاز دانشگاهی و تحصیلی هم برای یادگیری این اصول ضروری نیست

 

 مباحث فیبرنوری و FTTX بصورت eLearning


چرا فراگیری مباحث فیبرنوری و FTTX بصورت eLearning و خودیادگیری سخت و با خطا است


ذات مباحث فیبرنوری به دلیل وجود جزییات بسیار زیاد و تنوع محصولات و تکنولوژی بصورت مجزا در هر جایی از آن یاد شده است. به طوری که نمی توان حدود آن را مشخص نمود. یعنی دانشجو در هر لحظه فکر می کند که به موارد مورد نیاز خود دست یافته است و در شروع فرایند کار با تعداد زیادی اصطلاحات و تکنولوژی ها آشنا میشود که هیچ اطلاعی از آنها نداشته است. لذا یادگیری تکنولوژی فیبرنوری به دلیل تنوع زیرساخت ها ، سلوشن ها و راه کارهای موجود، نیاز به فضایی دارد تا بتواند تمام ابعاد آن را بررسی و آموزش دهد. در نگاهی دیگر زیرساخت تمام خطوط انتقال ارتباطات و اطلاعات بر پایه فیبرنوری میباشد و لذا همبندی و یکپارچه سازی هزاران سیستم بر اساس این تکنولوژی میباشد و لذا روندهای اجرایی هر کدام از این سیستم ها در پروژه های مختلف بر پایه فیبرنوری از مباحث مهم ، کاربردی و درآمد زا به حساب می آید. حال تمام مباحث آموزشی در اینترنت و کتب به صورت منفک بر اساس نیاز و یا مقاصد مربی در یک شاخه بررسی شده است و مابقی موضوعات خام میباشد. لذا یک دوره آموزشی که تمام مباحث اکتیو ، پسیو ، یکپارچه سازی سیستم ها و راه کارها ، سرویس را بررسی می کند میتواند آینده کار متخصص را تضمین نماید.

 حرفه GPON و FTTH

 

چه کسانی هم اکنون در حرفه GPON و FTTH  مشغول به کار هستند


در کشورهای مختلف بر اساس قوانین حاکم این افراد مختلف هستند ، لیکن در کشورمان ایران طیف وسیعی از افراد در رشته های مرتبط مانند برق ، کنترل ، مخابرات ، الکترونیک ، شبکه ، سخت افزار و نرم افزار و غیر مرتبط مانند عمران ، شیمی ، ریاضی ، هنر ، علوم اجتماعی و.... در این حرفه پر درامد مشغول به فعالیت هستند. متخصصان این گرایش امروزه موفق به انجام پروژ های خوبی در کشورهای همسایه منجمله عمان ، ترکیه ، آذربایجان ، عراق و یا مهاجرت و مشغول به کار در کشورهای آمریکایی و اوپایی شده اند. هر کسی میتواند با سپری نمودن دوره آموزش تخصصی فیبر نوری و FTTH و مدت کمی کارورزی به عنوان یک متخصص در این رشته مشغول به کار شود و یا با مدرک آن اقدام به جستجو شغل پردرامد در کشور مقصد نماید.

 

چه مشخصات شخصیتی حرفه فیبرنوری و FTTH نیاز دارد

 

چه مشخصات شخصیتی حرفه فیبرنوری و FTTH نیاز دارد


کار بر روی محصول به نازکی موی انسان و چیدمان منظم آن برای عبور پهنای باند های وسیع با سرعت نور بیش از هر چیز نیاز به ظرافت و سلیقه دارد. این فعالیت با کمی فشار بیش از اندازه و یا تعجیل در فعالیت منجر به تخریب قسمتی از کار میشود و به جهت ظرافت آن برای افراد پرحوصله و صبور میتواند موفقت دوچندانی به همراه داشته باشد. گاهی با یک موزیک لایت باید ساعت ها یک جایی بنشینید و مشغول به کار بر روی چند تار مو باشید تا بتوانید آن را چیدمان نموده و برای هدف اصلی طرح آن را آماده نمایید. ولی وقتی صحبت از یکپارچه سازی میشود و قرار است با آن صدها دوربین راه اندازی شود و یا هزاران کانال ماهوارهایی تنظیم و برای صدها کاربر پخش شود ، موضوع جذاب شده و لذت تنظیمات اکتیو نیاز به حوصله و دقت بسیار بالایی دارد. لذا برای افراد عجول و بی حوصله فعالیت جذابی نخواهد بود هر چند که بارها دیده شده افراد عجول به دلیل جذابیت مالی در آن مشغول به کار هستند ولی عموما نتیجه کار آنها چنگی به دل نمی زند.

 آموزش فیبر نوری و FTTH

 

بعد از آموزش فیبر نوری و FTTH در کشورهای دیگر چه فعالیتی میتوان انجام داد


بعد از تسلط بر موضوعات فیبرنوری و FTTH شما میتوانید به عنوان یکی از سمت های پروژه ایی مشغول فعالیت شوید از آنجمله میتواند به مشاور طرح ، مجری طرح ، ناظر طرح و یا طراح اشاره نمود. هر یک از این جایگاه ها فعالیت مختص خود را دارد. برای مثال طراح بر اساس تجربه و توانمندی خود نقشه زیرساخت و روش چیدمان اکتیو،پسیو و سرویس ها را طراحی می کند. مشاور طرح ها را بررسی و برای اجرا آماده می کند، مجری طرح های کشیده شده را با محصولات خریداری شده اجرا مینمایدو در نهایت ناظر بر کار مجری مطابق طرح نظارت مینماید.


ممکن است در مدت زمان کاری شما در تعدادی پروژه در تمام این جایگاه ها فعالیت نمایید. لیکن با توسعه روزافزون فیبر نوری و نیاز های بشر به سرعت بالا و پهنای باند بیشتر ، استفاده از فیبرنوری به صورت انفجاری افزایش خواهد یافت و این امر، نیاز به متخصصان مرتبط به این حوزه را در آینده نزدیک الزامی مینماید. در کشور ایران هم نیاز به توسعه فیبرنوری و FTTH بیش از هر زمانی احساس و حتی دستورات دولتی برای توسعه این زیرساخت سالانه صادر می گرددو آینده این حرفه در ایران تضمین شده میباشد. در سایر کشورها نیز مانند کانادا، آمریکا ، اروپا و .... به دلیل توسعه تکنولوژی های فیبرنوری بصورت مدارک تجهیزات اکتیو در حال بازنگری و اجرای بخش های پسیو هم در حال توسعه میباشد.



آموزش فیبر نوری و FTTH – FTTX برای چه محدوده سنی مناسب است

 


آموزش فیبرنوری و GPON برای افرادی است که بتوانند ایمنی کار را درک و به دقت موضوعات را فراگیرند مناسب است . لذا بهترین سن برای این آموزش در محدوده جوانی میباشد. این آموزش میتواند بعد از اتمام دوره دبیرستان آغاز شود و یا در سالهای اخر هنرستان ارائه گردد . بهترین زمان این دوره در دانشگاه و یا در حین کار میباشد. در این زمان بیشترین یادگیر

ی و ارتباط با کار را برای کسب تجربه دانش پژوه خواهد داشت.

چرا الان بهترین فرصت ممکن برای یادگیری مباحث فیبرنوری و XPON است


این نیاز بیش از پیش در کشورهای مختلف احساس میشود. زیرساخت های اکتیو با سرعت های بالا و پهنای باند وسیع فرصت را برای توسعه این تکنولوژی محیا ساخته است. دیتاسنترهای بزرگ و بین المللی ، اینترنت پر سرعت ، کسب و کارهای اینترنتی ، دولت های الکترونیکی ، ساختار های هوشمند ، سرویس های جدید همه بر پایه سرعت های جدید در حال رشد هستند. نه تنها یادگیری فیبرنوری انتهایی ندارد و در آینده با توسعه این زیرساخت ها هر روز نیاز به آپدیت و به روزرسانی میباشد بلکه در شرایط فعلی هم تعداد زیادی از کشورها از اجرای آن عقب هستند تا جایی که کشور ایران در یکی از آخرین جایگاه های این تکنولوژی قراردارد و تلاش برای جبران آن بسیار است. لذا الان بهترین موقوع برای یادگیری و جذب برای اشتغال دائم میباشد.

 

بهترین فرصت ممکن برای یادگیری مباحث فیبرنوری و XPON

چرا پکیج های قابل آپدیت آموزش فیبر نوری و FTTH بر دوره های حضوری برتری دارد


پکیج های آموزشی عموما دارای کمترین اشتباه توسط مربی میباشد، چرا که به ثبت رسیده است و مانند دوره حضوری با بیان لحظه ایی از بین نمی رود . ضمنا یکساعت دوره ضبط شده چون دارای گفتار مازاد و شوخی و استراحت و سوال و جواب های بی جا نمی باشد معادل چند ساعت جلسه حضور است. از همه مهمتر آپدیت دوره میباشد. مباحث فیبر نوری و XPON به دلیل تغییرات تکنولوژی در چند ماه و ظهور تجهیزات و روش های برای سرعت بالا و پهنای باند بیشتر نیاز به آپدیت های فراوان دارد. لذا پکیج ها چون فروش دائمی دارند لذا نسبت به آپدیت محصولات و محتواهای جدید اقدام مینمایند. در انتها برای تولید پکیج ، زمان ، مطالعه و دقت خیلی بالاتری صرف میشود تا محصولی قابل ارائه و قابل قبول با محتوای قابل رقابت ایجاد نماید ولی دوره های حضوری بر اساس تجربه به دانش پژوه منتقل میشود . البته مزیت دوره های حضوری هم شرکت در کارگاه های عملیاتی آن میباشد ولی در مبحث فیبرنوری به دلیل نیاز به کار مداوم با دستگاه های مثل فیوژن و همچنین تنظیمات اکتیو دستگاهی مانند OLT با برند های مختلف و نیاز های متفاوت لذا این حضور انچنان موثر نخواهد بود. چون حداقل در یک هفته هم نمی توان تمام تنظیمات را برای همیشه به خاطر سپرد و فقط با کار و کار و کار به تجربه آن میتوان دست یافت. و در آخر پکیج های آموزشی را به کرار میتوان مشاهده نمود، تنظیمات را میتوان مجدد و مجدد بررسی و بازدید نمود و هرگز دسترسی به آموزش ها از بین نمی رود. پس اضطراب یادگیری موضوعات تدریس شده نیست.

 پکیج های قابل آپدیت آموزش فیبر نوری و FTTH

 

 

پکیج حرفه ایی بین المللی فیبرنوری و XPON – هوپیران


دوره آموزشی فیبرنوری FTTX هوپیران حاصل 20 سال فعالیت گروه هوپیران در پروژه های کلان و ملی و آموزش های تخصصی پرسنل در شرکت های بزرگ بین المللی بوده است. مفاهیم دوره بر طبق استاندارد و تایید هوپر کانادا است . سرفصل های دوره از مبتدی (شناخت کابل ، فیوژن و طول موج) تا کاملا حرفه ایی پسیو و اکتیو درج گردیده و مثال های عملی در آن نمایش داده شده است. در این دوره به یکپارچه سازی سیستم ها ، مباحث نظارت تصویری و IPTV، ارتباطات کنترل ابزار دقیق تحت فیبرنوری ، اسکادا، طراحی در مراکز مختلف از خانگی تا صنعتی و روش های کانفیگ و برنامه نویسی سخت افزار هم پرداخته و دوره جامع و کاملی میباشد. این دوره مجازی و بصورت مادام العمر با قابلیت آپدیت ارائه شده است و همچنین آخرین تکنولوژی های XGSPON که در هیچ دوره ایی در حال حاضر در سال 1401 تدریس نمی گردد با مباحث به روز آموزش داده میشود . در سرفصل های سایت با مدرک کانادا درج شده است. میتوان این دوره را کاملترین دوره آموزش فیبرنوری و FTTH در ایران دانست.


www.houpiran.com


تلفن : 02122195498-02122197122-02126428086

 

مباحث دوره آموزش فیبرنوری و GPON هوپیران :


لزوم استفاده از زیرساخت و تکنولوژی فیبرنوری - 22 دقیقه – مقدماتی
طول موج و ساختار فیبرنوری – 40 دقیقه – متوسط
انواع فیبرهای نوری و استانداردها – 41 دقیقه – متوسط
اجرای فیوژن و انواع کانکتورها – 60 دقیقه – متوسط
اتصالات و متعلقات پسیو فیبر نوری – 53 دقیقه – متوسط
روش های تست و اجرای فیبرنوری – 73 دقیقه – متوسط
انواع روش های اجرای فیبرنوری – 63 دقیقه – متوسط
پهنای باند و پروتکل های ارتباطی – 24 دقیقه – متوسط
انواع پروتکل ها و ماژول ها – 44 دقیقه – پیشرفته
DSLAM, FTTX, FTTH, FTTB, FTTC, FTTW – 73 دقیقه – پیشرفته
بررسی و ساختار OLT , ONT – 59 دقیآموزش فیبرنوری FTTHقه – پیشرفته
طراحی XPON در اماکن داخلی و خارجی- 100 دقیقه – حرفه ایی
نمایش کانالهای تلویزیونی و ماهواره ایی – 112 دقیقه – حرفه ایی
زیرساخت های صنعتی و حفاظتی و امنیتی پروژه ها – 59 دقیقه – حرفه ایی
وایرلس و تنوع OLTو ONT برندها – 49 دقیقه – حرفه ایی
برنامه ریزی و دستوردهی OLT و ONT – 60 دقیقه ایی – حرفه ایی
مانیتورینگ و کنترل با نرم افزارهای NMS – 45 دقیقه – حرفه ایی
تنظیمات و پروگرام سیستم های ماهواره ایی و IPTV – 60 دقیقه – حرفه ایی
آپدیت دوره ایی کلیه محتوا ............................................

هم اکنون خرید پکیج آموزش فیبرنوری و FTTX را ثبت نام کنید و برای جهش بزرگ در آینده شغلی آماده شوید

 
خواندن 1093 دفعه

آموزش تخصصی فیبرنوری و جی پان

پکیج آموزش حرفه ایی و تخصصی فیبرنوری ، سیستم های هوشمند و یکپارچه سازی با تمرکز بر کاربری، اولین و تنها پکیج آموزشی یکپارچه سازی در ایران

پکیج آموزش فیبرنوری حاصل بیست سال فعالیت گروه هوپیران در پروژه های ملی و فراملی است. این پکیج طبق استانداردها و اصول هوپر کانادا تدوین شده است. در انتهای دوره مدرک قابل استعلام در سایت هوپرکانادا به شرکت کنندگان ارائه می گردد. 
جریان مداوم آموزش
مزیت این پکیج آپدیت و توسعه موضوعات و محصولات جدید مرتبط به دوره میباشد . همچنین در به روزرسانی های جدید، آموزش های تخصصی سایر سیستم های جریان ضعیف و هوشمند به این دوره الحاق می گردد. این پکیج کاملترین دوره آموزش سیستم های جریان ضعیف و هوشمند و همبندی مابین آنها خواهد بود. پس این دوره برای آغاز طوفانی بی نظیر است.