نحوه انتخاب ساعت مرکزی

|||| |||| ||||

جانمایی و انتخاب ساعت مرکزی مناسب

با توجه به طراحی منحصر به فرد هر مجموعه،  می‌توان ذکر کرد که دیوار، ستون و المان معماری خصوصیات منحصر خود را دارا می‌باشد. بنابراین در راستای جانمایی ساعت در محل باید به نکات مختلفی توجه نمود. در این بخش به برخی از این نکات اشاره خواهد شد:

 

 

1- دید کامل:

در برخی از مجموعه‌ها به عنوان مثال یک مجتمع تجاری، راهروهایی برای اتصال قسمت‌های مجموعه موجود می‌باشد. در این راهرو برای نشان دادن ساعت به مشتریان از این سیستم استفاده می‌شود. حال اگر ستون در این راهرو وجود داشته باشد، باید جانمایی ساعت را به نحوی در نظر گرفت که از هر دو مسیر به راحتی دیده شود. بنابراین، در برخی موارد از نرم‌افزارهای شبیه سازی 3 بعدی برای مشخص نمودن زاویه دید دقیق ساعت استفاده می‌شود.

 

2- فضای مورد نظر:

هر ساعت برای خود، جلوه و کاربری و همچنین هزینه متفاوتی را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال ساعت دیجیتال جلوه‌ای صنعتی دارد، بنابراین استفاده از آن در فضای عمومی پیشنهاد نمی شود. استفاده از ساعت با قابلیت ثانیه شمار برای اماکن تفریحی و عمومی به جهت ایجاد اضطراب پیشنهاد نمی گردد ولیکن این ساعت برای اتاق های عمل ، بیمارستان ها و اماکن صنعتی الزامی است . 

 

3- ابعاد ساعت:

ابعاد ساعت برای دید آن از فواصل مختلف مهم می‌باشد. بنابراین هرچه ابعاد ساعت بزرگتر باشد، از فواصل دورتری قابل دید است. در نتیجه در راهروهایی با طول زیاد ، اماکن شهری و یا سالن های انتظار فضاهای بزرگ ، به جای استفاده از چند ساعت، می‌توان از یک ساعت با ابعاد بزرگتر استفاده نمود.

 

4- فضاهای خاص :

ساعت های غیر معمول برای فضاهای خاص تولید میشوند . این ساعت ها در فضاهای شهری به صورت باغچه و یا ابنما قابل مشاهده هستند. همچنین ساعت های بسیار بزرگ ساختمان های عظیم شهری جزوی از این تجهیزات میباشند . 

 

5- اماکن صنعتی با ریسک بالا: 

اماکن صنعتی مانند نفت و گاز و پترشیمی ، آزمایشگاه های خاص و .... بنا بر نیاز محاسبه زمان جهت پرسنل در شرایط خاص از ساعت های ضد انفجار ex استفاده مینمایند .

 

6- نور بک لایت :

استفاده از ساعت در تاریکی شب و در اماکنی که روشنایی لازم محیطی را ندارند مانند میدان های شهری ، سر درب ساختمان ها ، فضاهای کوچک و صنعتی نیازمند نور داخلی صفحه نمایش و بک لایت میباشد. 

 

7- یکپارچه سازی ساعت مرکزی 

در ایستگاه های حمل و نقل و فرودگاه ها استفاده از همزمانی سیستم کلاک و نمایش ساعت در گوشه نمایشگرهای اعلام تردد مسافران PIS و راهنمای مسافر VG امری متداول است . 

 

خواندن 663 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: ساعت مرکزی »

آموزش تخصصی فیبرنوری و جی پان

پکیج آموزش حرفه ایی و تخصصی فیبرنوری ، سیستم های هوشمند و یکپارچه سازی با تمرکز بر کاربری، اولین و تنها پکیج آموزشی یکپارچه سازی در ایران

پکیج آموزش فیبرنوری حاصل بیست سال فعالیت گروه هوپیران در پروژه های ملی و فراملی است. این پکیج طبق استانداردها و اصول هوپر کانادا تدوین شده است. در انتهای دوره مدرک قابل استعلام در سایت هوپرکانادا به شرکت کنندگان ارائه می گردد. 
جریان مداوم آموزش
مزیت این پکیج آپدیت و توسعه موضوعات و محصولات جدید مرتبط به دوره میباشد . همچنین در به روزرسانی های جدید، آموزش های تخصصی سایر سیستم های جریان ضعیف و هوشمند به این دوره الحاق می گردد. این پکیج کاملترین دوره آموزش سیستم های جریان ضعیف و هوشمند و همبندی مابین آنها خواهد بود. پس این دوره برای آغاز طوفانی بی نظیر است.