بانک خازنی

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بانک خازنی

خازن ها به طور عمده برای تصحیح انرژی راکتیو (افزایش ضریب قدرت) استفاده میشوند و بستگی به میزان سلفی بودن شبکه ، ترانسفورماتورها و ولتاژ اتصال کوتاه و روش اصلاح ضریب قدرت دارد. برای تصحیح ضریب قدرت دو راه ثابت و اتوماتیک وجود دارد:

  1. تصحیح ضریب قدرت ثابت: با قرار دادن یک بانک خازنی به صورت موازی در شبکه که ظرفیت کل آن توسط مونتاژ خازن های یکسان و متفاوت تعیین میشود حاصل شده است. این بانک خازنی توسط یک کنتاکتور به طور همزمان انرژی تمام خازن ها را تامین میکند .(در یک مرحله). زمان پیک جریان در این نوع تصحیح ضریب قدرت میتواند 30 برابر جریان نامی بانک خازنی شود.
  2. سیستم اتوماتیک اصلاح ضریب قدرت : این سیستم از چندین بانک خازنی با اندازه های یکسان و متفاوت تشکیل شده است و به صورت جداگانه با توجه به اصلاح ضریب قدرت فعال میشوند (در چندین مرحله). در این سیستم دستگاه های الکترونیکی به صورت هوشمند ضریب قدرت را اندازه گیری (با فعال شدن تجهیزات مختلف) و کنتاکتورهای مورد نیاز را کنترل میکنند. زمان پیک جریان در تصحیح ضریب قدرت اتوماتیک بستگی به مرحله قرار گرفته میتواند 100 برابر جریان نامی مرحله ای شود که بانک خازنی آن فعال است
     

    اطلاعات حالت پایدار:

    حضور هارمونیکها و تحمل ولتاژ شبکه منجر به یک جریان میشود که تخمین زده میشود 1.3 برابر جریان اسمی In مدار خازن بوده و به طور ثابت در حال گردش در مدار میباشد. . با توجه به محاسبات ساخت، قدرت دقیق یک خازن میتواند به 1.15 قدرت نامی آن برسد. استاندارد IEC 60831-1 Edition 2002حداکثر جریان حرارتی یک خازن را It به شرح ذیل ارائه میکند:

    مشخصات کنتاکتورها :

    برای جلوگیری از عملکرد بد (جوش قطب های اصلی کنتاکتور، درجه حرارت غیر طبیعی و غیره) کنتاکتور برای تعویض بانک خازنی باید به اندازه کافی مقاوم در برابر :

    1. جریان دائمی که میتواند به 1.5 برابر جریان اسمی بانک خازنی برسد.
    2. جریان کوتاه اما پیک بالای جریان در بسته شدن قطب( اوج جریان مجاز)

    نمونه ایی از کنتاکتورهای شرکت ABB برای بانک خازنی و روش سیم بندی آن را در شکل زیر مشاهده میکنید.


     هنگام استفاده از بانك هاي خازني ، عمل كنترل با استفاده ازكليدهايي صورت ميگيرد كه بصورت دستي و با لحاظ كردن شرايط فصلي، خازنها را وارد يا از مدارخارج ميكنند. چنين كنترلي، مؤثر وكارا نيست زيرا در شرايط پيك بار، سيستم توزيع دچار كمبود توان راكتيو و در شرايط باركم، دچار اضافه توان راكتيو ميشود. اگرچه بانك هاي خازني ، تك تك و كوچك هستند اما اثر مجموع آنها بر سيستم قابل ملاحظه است. هدف ابداع سيستمي در دل سيستم مديريت انرژي موجود است كه در آن بانكهاي خازني در فيدرهاي مربوطه با توجه به ميزان توان راكتيو مورد نياز انتخاب شوند. DDC میتواند با حذف يا كاهش جزء راكتيو و بهبود ضريب قدرت، ظرفيت شبكه را بالا برد.با بهبود ضريب قدرت، جريان سيستم كم شده و سيستم امكان مي يابد تا بار بيشتري را تغذيه كند. اين مزيت به ويژه در مورد تجهيزاتي كه ممكن است تحت تأثير اضافه بارحرارتي قرار گيرند، اهميت پيدا ميكند. همچنين، بهبود ضريب قدرت به ژنراتور امكان ميدهد تا توان اكتيو بيشتري را توليد كند. به علاوه در صورت پيش آمدن شرايط غيرعادي درمحل خازنها، دستگاهDCC هشدارهاي لازم راصادر مي كند. برای استفاده از کنتاکتورهای مناسب و الگوریتم سوئیچینگ این روش ، سازندگان کنتاکتورها ، روش های محاسباتی دقیقی را در کاتالوگ های خود ارائه میدهند و با مراجعه به آنها بهترین کنتاکتور و روش قابل استخراج میباشد.

     

خواندن 579 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « Cascade روش استخراج کنترلر »

آموزش تخصصی فیبرنوری و جی پان

پکیج آموزش حرفه ایی و تخصصی فیبرنوری ، سیستم های هوشمند و یکپارچه سازی با تمرکز بر کاربری، اولین و تنها پکیج آموزشی یکپارچه سازی در ایران

پکیج آموزش فیبرنوری حاصل بیست سال فعالیت گروه هوپیران در پروژه های ملی و فراملی است. این پکیج طبق استانداردها و اصول هوپر کانادا تدوین شده است. در انتهای دوره مدرک قابل استعلام در سایت هوپرکانادا به شرکت کنندگان ارائه می گردد. 
جریان مداوم آموزش
مزیت این پکیج آپدیت و توسعه موضوعات و محصولات جدید مرتبط به دوره میباشد . همچنین در به روزرسانی های جدید، آموزش های تخصصی سایر سیستم های جریان ضعیف و هوشمند به این دوره الحاق می گردد. این پکیج کاملترین دوره آموزش سیستم های جریان ضعیف و هوشمند و همبندی مابین آنها خواهد بود. پس این دوره برای آغاز طوفانی بی نظیر است.