روش نصب سنسورها در سیستم BMS

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

روش نصب سنسورها در سیستم BMS:

  • ترموستات ها : ترموستات ها اتاقي نبايد در معرض كوران هوا ، اشعه آفتاب يا روي ديوارهاي خارجي نصب شوند. از تاثير مستقيم وسايل گرمايشي به دور باشد و در جايي كه دما ثابت است نصب گردد.ترموستات هاي اتاقي بايد در ارتفاع 1.5 متري از كف نصب گردد.
  • مطمئن شوید که موقعیت سنسور حاکی از متغییر اندازه گیری شده باشد.
  • مواظب باشید که سنسور دما و رطوبت از تابش مستقیم به خصوص تابش نور خورشید محافظت شده باشد.
  • اتصال ترموکوپل به کنترلر از دو طریق میسر خواهد بود.
  1. کابل رابط از جنس مواد ترموکوپل
  2. در ورودی آنالوگ کنترلرها ، پورت های مخصوص اتصال ترموکوپل بلوک های نرم افزاری و یا سخت افزاری جهت جبران سازی تعبیه شده است که با داشتن مقدار مرجع و کسر از میزان اندازه گیری شده مقدار تنظیمات اعمال میگردد.
  • ترمیستورهای منفی NTC و مثبت PTC به صورت غیر فعال و مقاومتی عمل نموده و با افزایش طول مسیر باعث تغییر مقاومت و تغییر میزان اندازه گیری میشود. برای رفع این مشکل تجهیز RTD را سه و چهار سیمه طراحی میکنند. موارد چهار سیمه بسیار دقیق تر از سه سیمه است. قابل ذکر میباشد استفاده ازسنسورهای سه سیمه این خانواده در صنعت گسترده تر شده است.
  • ترانسدیوسرها به صورت جریان و ولتاژ ساخته میشوند . نوع جریان معمولا به صورت دو سیمه و چهار سیمه است ودر صورت استفاده از ترانسدیوسرهای دو سیمه استاندارد جریان مورد استفاده 4-20mA و در صورت استفاده از چهار سیمه در رنج گسترده تری قابلیت انعطاف خواهیم داشت.
  • تنظیم و کالیبره کردن سنسور:

سنسورها میبایست به طور معمول در یک بازه زمانی مشخص تست و مجدد کالیبره شوند و این بازه زمانی بستگی به نوع سنسور دارد. البته قرار گرفتن در معرض شرایط خاص نیز بر کالیبراسیون سنسورها تاثیر میگذارد. این مشکل برای سنسورهایی که در معرض رطوبت بالا قرار دارند بیشتر میباشد. کالیبراسیون سنسور معمولا با استفاده از اندازه گیری یک  شرایط استاندارد و یا مقایسه اطلاعات خوانده شده سنسور با ابزار استاندارد انجام میشود.

  • نصب شیرها ، دمپر ها و سنسورها در داخل لوله و داکت نیز از اهمیت ویژه ایی برخوردار است چرا که نصب غیر مترادف و نادرست هر تجهیز در مسیر انتقال سیال باعث عدم خواندن اطلاعات صحیح ، تغییر در روند فرایند و پروسس خواهد شد . لذا تجهیزات قرائت و اندازه گیری متغییرها باید همیشه دور از اختلالات و اختشاشات فرایند نصب شوند و دمپر و شیرها نیز در نقاط صحیح ارائه شده در کاتالوگ های تجهیز نصب و راه اندازی شوند.

 

خواندن 718 دفعه

آموزش تخصصی فیبرنوری و جی پان

پکیج آموزش حرفه ایی و تخصصی فیبرنوری ، سیستم های هوشمند و یکپارچه سازی با تمرکز بر کاربری، اولین و تنها پکیج آموزشی یکپارچه سازی در ایران

پکیج آموزش فیبرنوری حاصل بیست سال فعالیت گروه هوپیران در پروژه های ملی و فراملی است. این پکیج طبق استانداردها و اصول هوپر کانادا تدوین شده است. در انتهای دوره مدرک قابل استعلام در سایت هوپرکانادا به شرکت کنندگان ارائه می گردد. 
جریان مداوم آموزش
مزیت این پکیج آپدیت و توسعه موضوعات و محصولات جدید مرتبط به دوره میباشد . همچنین در به روزرسانی های جدید، آموزش های تخصصی سایر سیستم های جریان ضعیف و هوشمند به این دوره الحاق می گردد. این پکیج کاملترین دوره آموزش سیستم های جریان ضعیف و هوشمند و همبندی مابین آنها خواهد بود. پس این دوره برای آغاز طوفانی بی نظیر است.