سنسورهای اندازه گیری رطوبت

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

سنسورهای اندازه گیری رطوبت :

اندازه گیری رطوبت در هوا برای سیستم های کنترل تهویه بسیار مهم است . یک سنسور مکانیکی ساده بر پایه یک فیلم نازک یا مو و بر اساس افزایش رطوبت نسبی جو گسترش یافته است. این تجهیز را می تواند برای کنترل رطوبت محیط استفاده نمود. در مقابل ترموستات های مکانیکی آنها به طور کلی قابل اعتماد و مقاوم در برابر آلودگی میباشند ولیکن دقت پایینی دارند. در حالیکه رنج وسیعی از سنسورهای رطوبت وجود دارد ولیکن دو نوع از آنها در سیستم های تهویه مطبوع کاربرد دارد.که در جدول زیر مشاهده میکنید. اکثر این سنسورها در سرعت هوای 40 M/S کار میکنند .

در هنگامی که اندازه گیری دقیقی از نقطه شبنم مورد نیاز باشد، بخصوص در رطوبت و یا درجه حرارت پایین ، سنسورهای Dewpoint با دقت بالا آن را فراهم خواهند کرد. در جاییکه رطوبت مطلق و یا آنتالپی مورد نیاز باشد، نیاز به اندازه گیری همزمان از دمای هوا داریم . سنسور اندازه گیر دمای هوا باید توانایی اندازه گیری دمای همان نقطه را در محیط محصور خشک داشته باشد. سنسورهای امروزی اکثرا ترکیب دو سنسور برای اندازه گیری دو پارامتر دما و رطوبت هستند  و ممکن است خروجی نقطه شبنم و آنتالپی را داشته باشند. اندازه گیری رطوبت دراماکن منوط به مشخصات بسیاری است و در عمل به دقت بیشتر از 2.5% نمی رسیم.

 در شکل زیر انواع گوناگون سنسورهای رطوبت محیط های بیرونی ، داکتی و اماکن داخلی نمایش داده شده است.

خواندن 1142 دفعه

آموزش تخصصی فیبرنوری و جی پان

پکیج آموزش حرفه ایی و تخصصی فیبرنوری ، سیستم های هوشمند و یکپارچه سازی با تمرکز بر کاربری، اولین و تنها پکیج آموزشی یکپارچه سازی در ایران

پکیج آموزش فیبرنوری حاصل بیست سال فعالیت گروه هوپیران در پروژه های ملی و فراملی است. این پکیج طبق استانداردها و اصول هوپر کانادا تدوین شده است. در انتهای دوره مدرک قابل استعلام در سایت هوپرکانادا به شرکت کنندگان ارائه می گردد. 
جریان مداوم آموزش
مزیت این پکیج آپدیت و توسعه موضوعات و محصولات جدید مرتبط به دوره میباشد . همچنین در به روزرسانی های جدید، آموزش های تخصصی سایر سیستم های جریان ضعیف و هوشمند به این دوره الحاق می گردد. این پکیج کاملترین دوره آموزش سیستم های جریان ضعیف و هوشمند و همبندی مابین آنها خواهد بود. پس این دوره برای آغاز طوفانی بی نظیر است.